23 May 2015

ေရာက္တတ္ရာရာ ဂစ္တာေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္


(ဂစ္တာသမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေလ့က်င့္ခဲ့တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေလးေတြ ျဖတ္သန္းမႈေတြကို မွ်ေဝခ်င္ ေရးခ်င္တာ ၾကာျပီ ။ ဒါေပမယ့္ 'ေခတ္' ဆိုတာ လူငယ္အားလုံး ရင္ခုန္ခဲ့တာေလ ... ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း သက္ဆိုင္တာမွ မဟုတ္တာ ။ အဲဒါေၾကာင့္ ... "မင္းလိုလူစားအမ်ားၾကီး ငါလိုလူစား အရွားသား" ေျပာတယ္လို႔ မထင္ေစလို ။ ဟိုၾကားဒီၾကားက ရွိစုမဲ့စု သတၱိေတြ ဖ်စ္ညွစ္ထုတ္ျပီး ကိုယ့္ေပါင္ကိုယ္လွန္ေထာင္းတာ ... အက်ိဳးမယုတ္တန္ေကာင္းပါရဲ႕ဗ်ာ .... ေနာ့္ .....)



ဟိုတုန္းက ... အာရုံ၆ပါးကို အေရာင္တလက္လက္ လက္ယပ္ေခၚေနတဲ့ အင္တာနက္ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ ... ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာဖတ္တယ္ ၊ ဂစ္တာတီး သီခ်င္းဆိုၾကတယ္ ။ ပလက္ေဖာင္းေပၚက ၃က်ပ္တန္ စာအုပ္ေလးေတြန႔ဲပဲ ၁၂၃၄ႏုတ္ေတြ ၊ ပဲပင္ေပါက္ႏုတ္ေတြ ဖတ္တတ္ခဲ့ ။ လမ္းေဘးအုတ္ခုံမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြစုျပီး ရစ္သမ္ ၊ လိဒ္ ၊ ေဘ့စ္ေတြ တီးခဲ့ၾကေပါ့ ။ သီခ်င္းစာအုပ္ထဲက ေကာ့ဒ္ေတြၾကည့္တီး ၊ စာအုပ္မရွိလည္း နားေထာင္ျပီး ဟိုစမ္းဒီစမ္းလိုက္တီးၾက ။  သီအိုရီေတြဘာေတြ မသိဘူူး ။ ဂီတကို စနစ္တက် သင္ယူရေကာင္းမွန္းလည္း မသိဘူး ။ စေကးတခ်ိဳ႕ ၊ Maj7 , dim , Aug လို ေကာ့ဒ္ေတြကိုင္တတ္လာ ၊ သီခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တီးတတ္လာေတာ့ လူက ေသြးနားထင္ေရာက္လာ ။ ေတာ္ေတာ္ဟုတ္တဲ့ငါ ဆိုျပီး ... ကိုယ္ပိုင္သီခ်င္းေတြေရး ဆိုလိုေတြေရးနဲ႔ .. ပိုးက ေတာ္ေတာ္ၾကီးလာေပါ့ ။

၁၀ တန္းေအာင္ျပီး နယ္မွာသြားေနတဲ့အခါ တီးဝုိင္းဖြဲ႔ျပီးတီးၾက ဆိုၾက ။ အဲဒီတုန္းက ႏုတ္ထုတ္တဲ့အခါ ကိုထြဋ္(ေဘ့စ္) တစ္ေယာက္တည္း ထုတ္တာ ။ က်န္တဲ့သူေတြက ကိုထြဋ္ထုတ္ထားတဲ့ႏုတ္ကိုၾကည့္ျပီး တီးၾကတာ ။ နယ္မွာက စတိ္တ္ရႈိးတီးရင္ ၄နာရီေလာက္ တီးရတယ္ ။ တရက္တည္းလည္း မၾကိဳက္ၾကဘူး ။ ၃-၄ ရက္ တီးမွ ၾကိဳက္တာ ။ အဲဒီေတာ့ ရႈိးတစ္ပြဲတီးရင္ သီခ်င္း ၇၀ ကေန ၁၀၀ ေလာက္အထိ ထုတ္ရတယ္ ။ ကိုထြဋ္ကလည္း လဝကဝန္ထမ္းဆိုေတာ့ အလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔ အခ်ိန္မေလာက္ဘူး ။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို လြယ္တဲ့သီခ်င္းေတြကို စျပီးထုတ္ခိုင္းတယ္ ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ရႈိးတစ္ခုလုပ္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ကိုထြဋ္ တဝက္စီခြဲျပီး ႏုတ္ထုတ္ၾကတယ္ ။ ( မျဖစ္မေနလုပ္ရေတာ့မယ္ဆိုေတာ့  စိတ္မပါလည္းလုပ္ မလုပ္ခ်င္လည္း လုပ္ရေတာ့တာေပါ့ ။ အေတြ႔အၾကံဳေတြ အမ်ားၾကီးရတယ္ ႏုတ္ထုတ္တတ္ခဲ့တယ္ ။ အဲဒီအတြက္ ကိုထြဋ္ကိုလည္း ဒီေန႔ထိ ေက်းဇူးတင္လ်က္ပါ) ။ ႏိုင္ငံျခားဂီတေက်ာင္းေတြမွာ အေျခခံကတည္းက ဘာသာရပ္တစ္ခုအျဖစ္ သင္ၾကားေလ့က်င့္ရတဲ့ aural method / Ear training ကို စနစ္တက် မေလ့က်င့္ခဲ့ေတာ့ အခက္အခဲကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါ ။ မယ္လိုဒီနဲ႔ စေကးေတြ ခပ္ေယာင္ေယာင္ၾကားေပမယ့္ Root note လြဲရင္ လြဲေနတတ္တယ္ ။ ေကာ့ဒ္သံကို လုံးဝမၾကားဘူး ။ နားမေထာင္တတ္ဘူး ။ ျပႆနာက အဲဒါ ။ သမာရိုးက်မဟုတ္တဲ့ ေကာ့ဒ္ေၾကာင္ေတြထည့္ထားတဲ့ သီခ်င္းေတြဆိုရင္ ေသခ်င္ေစာ္နံေအာင္ ေကာ့ဒ္ရွာရတယ္ ။ ဒီႏုတ္ ဒီမယ္လိုဒီမွာ ဘာေကာ့ဒ္ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ ... သီအိုရီလည္း မသိေတာ့ ... တစ္ခါတစ္ေလလည္း အဆင္ေျပတဲ့ေကာ့ဒ္ ထည့္ေပါ့ ။ တကယ္ေတာ့  ရမ္းသမ္းမွန္းသမ္း လုပ္ကိုမလုပ္ခ်င္ဘူး ။ တကယ္တီးခ်င္တာ ။ လူကသာဘာမွမဟုတ္တာ ... ROCKဆိုတာက တစ္ျပားမွ မခ်ဘူး ။ အဲလိုမ်ိဳးေတြၾကံဳလာတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္လည္း ေျပာင္းလာတယ္ ။ ဂီတဆိုတာ စနစ္တက်သင္ယူရမယ့္ အရာပါလားလို႔ ခပ္ေရးေရး သေဘာေပါက္လိုက္တယ္ ။

 ၁၉၉၉ မွာ ရန္ကုန္ကို ျပန္လာ ။ ဆရာ ကုိဒူး ဆီမွာ ကလပ္စီကယ္ဂစ္တာ အရင္တက္တယ္ ။ Solo guitar playing ဆိုတဲ့စာအုပ္ကို တစ္လေလာက္တီးျပီး ျငီးေငြ႔လာတယ္ ။ လူကလည္း ငယ္ေသးေတာ့ ဂစ္တာသံဆိုတာ ဒစ္စေတာရွင္းသံပါမွ နားေထာင္လို႔ရတာ ။ ဘတ္ေတြ ၊ ဆီဘတ္ရွန္ေတြ ၊ ဖာနန္ဒိုေဆာေတြ လာမေပးနဲ႔ ... နားမေထာင္ဘူး ။ တာေရးဂါး ၊ ဆီဂိုးဗီးယား ၊ ေဒးဗစ္ရပ္ဆယ္ ၊ ဂၽြန္ဝီလ်ံေတြ လာမေျပာန႔ဲ ... စိတ္မ၀င္စားဘူး ။ ယုတ္ဆြအဆုံး ... ေဘာ့ဒိုင္လန္ ၊ ဘီးဂ်ီး ၊ ကလပ္တန္ ၊ ဘီးတဲလ္ေတြေတာင္ သိပ္ၾကိဳက္တာမဟုတ္ဘူး ။ Black Sabbath , ACDC , Cinderalla , Skid Row , Guns N' Roses , MegaDeath , Metallica ေတြမွ သီခ်င္းလို႔ထင္တာ ။ အာသာေျပတာ ။ ငါ့ေသြးထဲမွာ ေရာ့ခ္ေတြစီးဝင္ေနတယ္ဆိုျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေသြးတက္လို႔ တက္မွန္းမသိတဲ့အခ်ိန္ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အရူးေရာဂါကို ေနျမင့္ေစခဲ့တာေတာ့ ... ကိုေနာင္(SF) Music World , ကိုေဇာ္ဝင္း(Metal Zone) ဆိုင္ေတြက တိပ္ေခြေတြက အဓိကပဲ ။  ( ကၽြန္ေတာ္က ဂစ္တာပိုးၾကီးေနရုံမက သီခ်င္းကလည္း ေရးခ်င္တာဆိုေတာ့ ... ဂီတအဖြဲ႕အႏြဲ႕ေတြကို ကၽြမ္းက်င္ေအာင္  ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဂီတညီအစ္ကိုေတာ္ၾကီး ကိုစိန္ၾကီးက ဘီးတဲလ္အေခြေတြ နားေထာင္ခိုင္းတယ္ ။

'အန္းတိတ္ေတြ ဖီးမလာဘူး ... နားမေထာင္ခ်င္ဘူး' လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ေျပာတယ္ ။ ကိုစိန္ၾကီးက 'ေဟ့ေရာင္ ... မင္း သီခ်င္းေရးခ်င္ရင္ ဘီးတဲလ္ေတြ နားမေထာင္လို႔မရဘူး ...  မ်ားမ်ားနားေထာင္ရမယ္' တဲ့ ... ။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က 'ဘီးတဲလ္နားမေထာင္တာနဲ႔ သီခ်င္းေရးလို႔ မရေတာ့ဘူးလား .. ကၽြန္ေတာ္ ေန႕တိုင္း ဟဲဗီးေရာ့ခ္ေတြ ၊ မယ္တယ္ေတြ အျမဲနားေထာင္ေနတာ' ဆိုျပီး ျပန္ဖဲ့တာေပါ့ ။ ကိုစိန္ၾကီးက ... 'ဟဲဗီးေရာ့ခ္ေတြ ၊ မယ္တယ္ေတြဆိုတာ ဒီေကာင္ေတြဆီက လာတာ .. Helter Skelter သီခ်င္းဆိုရင္ အဲဒီေခတ္က ဘယ္ေလာက္ဟဲဗီးက်လဲ ဘယ္ေလာက္ေခတ္ေရွ႕ေျပးလဲ ..' ဘာညာဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ့္ကို နားဝင္ေအာင္ရွင္းျပတယ္ ။ သူဘယ္လိုရွင္းျပ ရွင္းျပ ကၽြန္ေတာ္က လုံးဝကို နားမေထာင္တာ ။ အခုေတာ့ အဲဒါေတြဝဋ္လည္ေနပါျပီ ။ ညဘက္ဆိုရင္ ဘီးတဲလ္ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ကလပ္စီကယ္ဂစ္တာဆိုလိုျဖစ္ျဖစ္ နားမေထာင္ရရင္ ယင္းကိုက္သလုိလို တစ္ခုခုလိုေနသလုိလို ။ သီခ်င္းေရးခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ညီငယ္ေတြကို ဘီးတဲလ္ေတြနားေထာင္ဖို႔ လမ္းညႊန္ေတာ့ ... ဒီဘဲၾကီး ငါ့ကိုလာစားေနတယ္ ဆိုျပီး မခိုးမခန္႔အျပံဳးနဲ႔ ျပန္ၾကည့္ခံရတဲ့အခါ ... ေၾသာ္ ငါငယ္ငယ္တုန္းကလည္း သူ႔တို႔ထက္ေခါင္းမာခဲ့တာပဲဆိုျပီး ေျဖေတြးတတ္လာတယ္ ။) သင္တန္းအေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရေအာင္ ။

ဆရာ ကိုဒူးဆီမွာ ႏွစ္လေလာက္ သင္ျပီး ... ကၽြန္ေတာ္ ေရာ့ခ္ပဲတီးခ်င္တယ္ လို႔ေျပာေတာ့ ဆရာ ကိုဒူးက ဆရာ ကိုစိုင္းဆီကို ညႊန္ေပးတယ္ ။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာကိုစိုင္းဆီမွာ သင္တန္းစတက္တယ္ ။ ကိုယ့္ဖာသာ ဘာေတြပဲတီးခဲ့ပါေစ ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲတီးတတ္ေနပါေစ ... အေျခခံကစျပီး ျပန္သင္ရပါတယ္ ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ စနစ္မက်ခဲ့လို႔ပါ ။ Fingering စတီးတာကအစ ... ဘယ္လက္အေနအထား ၊ ညာလက္အေနအထား ၊ စည္းကမ္းခ်က္ေတြကို ဘယ္လုိလိုက္နာရတယ္ ၊ စည္းစနစ္ဟာ ဘယ္ေလာက္အေရးၾကီးတယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္လိုက္တယ္ ။ (အဲဒီစလုံးေရစမွာပဲ ထြက္ေျပးသြားတဲ့ သင္တန္းသားေတြလည္း အမ်ားၾကီးေတြ႔ရတယ္) ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အမွားျပန္ျပင္ရတဲ့အခ်ိန္ ၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း တီးခဲ့သမွ် ေလ့က်င့္ခန္းေတြ ၊ အေလ့အက်င့္ေတြ ၊ လက္အေနအထားေတြကို ေမ့ထားျပီး ဆရာကိုစိုင္း ေျပာသလုိ နည္းစနစ္တက် ၾကိဳးစားတီးတယ္ ။ အဲဒီစပ္ကူးမတ္ကူးကာလက အရမ္းအေရးၾကီးတယ္ ၊ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္ ။ အရင္က ဆရာနဲ႔စနစ္တက်မသင္ဘဲ ... Metal Zone က စာအုပ္ေတြကူး ၊ ဗီဒီယုိအေခြေတြဝယ္ျပီး Paul Gilbert , Malmsteen ေတြကို Tab ၾကည့္ျပီး အသားကုန္တီးခဲ့တာ ။ ဆရာနဲ႔စနစ္တက်သင္ေတာ့မွ ေကြဗာႏုတ္ေတာင္ လက္က သိပ္မထြက္ခ်င္ေတာ့ဘူး ။ တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ့္ရဲ႕အမွားေဟာင္းေတြက အတူတူျပန္ေနရေအာင္ဆိုျပီး သံေယာဇဥ္ၾကီးၾကီးနဲ႔ လာလာဆြယ္တယ္ ။ အဲဒါေတြကို ေခါင္းထဲကၾကိဳးစားထုတ္ ... အေႏွးဆုံးကိုတီးတယ္ ၊ စည္းစနစ္ေတြကို သတိထားတီးတယ္ ၊ အခ်ိန္မ်ားမ်ားတီးလိုက္တဲ့အခါ ... အက်ိဳးေက်းဇူးကို လက္ငင္းခံစားရပါတယ္ ။ အသံထြက္ရင္ျပီးတာပဲဆိုျပီး  scale & speed နဲ႔ လူတြင္က်ယ္လုပ္ေနတဲ့ ဂစ္တာသမားဘဝကေန ... ဘယ္လက္က Fretboard ေပၚမွာ ေခ်ာေမြ႔ေပါ့ပါးစြာ တက္ဆင္းေျပးလႊားႏိုင္သလို ၊ ညာလက္ stroke ကလည္း ဂစ္တာသံစစ္စစ္ ၊ ၾကည္လင္ပီသတဲ့ toneမ်ိဳး ထြက္လာေတာ့ ... အတုိင္းမသိ ၾကည္ႏူးလိုက္ရတာ ။ ေယာက္မမွာကပ္ျပီး မီးဖိုမွာအပူေပးရုံ ငါးပိဖုတ္တာေတာင္ မလုပ္ဖူးရင္ အခ်ိဳးမက်ေသးတာ ... ဂစ္တာဆိုတဲ့ အႏုပညာတူရိယာတစ္ခုကို တတ္ကၽြမ္းဖို႔ ... နည္းစနစ္ နဲ႔ သင္ၾကားျပသေပးမယ့္ ဆရာဟာ ဘယ္ေလာက္အေရးၾကီးမလဲဗ်ာ ။ ေမးေနစရာေတာင္မလို ။ ဆရာကိုစိုင္းဆီကိုေရာက္လာတာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အင္မတန္ကံေကာင္းတယ္လို႔ ခံစားလိုက္ရတယ္ ။

ဆရာကိုစိုင္းသင္တန္းမွာ ... ေရာ့ခ္တီးခ်င္တဲ့သူေတြအတြက္ ဘလူးစ္ဆိုလုိေတြကို အေျခခံကေန စတီးရတယ္ ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘလူးစ္ေတြကို တစ္အုပ္ျပီး တစ္အုပ္တီးတာေပါ့ ။ ဘလူးစ္ကို စတီးကတည္းက ေပ်ာ္တာ ... ခုထိလည္းေပ်ာ္တုန္း ။ ေနာက္ေတာ့ ေရာ့ခ္ ၊ မယ္တယ္စာအုပ္ေတြ တီးတယ္ ။ စနစ္က်ျပီးရင္ က်ခ်င္စိတ္နဲ႔ Mel Bay ေတြလည္း တီးတယ္ ။ တစ္ႏွစ္ေလာက္ အားရပါးရတီးျပီးေတာ့ ဆရာက ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ပိုးေကာင္ၾကီးေတြစုျပီး ဂီတသီအုိရီ classတစ္ခုလုပ္ျပီး အခမဲ့သင္ေပးတယ္ ။ ေမတၱာနဲ႔သင္ေပးတာဆိုေတာ့လည္း ...ဆရာ့ကို အားနာပါးနာနဲ႔သာ ဝတ္ေက်တန္းေက် လုပ္ခဲ့ရတာ ။ သီအိုရီကို သိပ္ေတာ့ စိတ္ပါလွတာမဟုတ္ဘူး ။ အခု အဲဒါေတြကို ေနာင္တရတယ္ ။ ( ကၽြန္ေတာ္ေရးေနတဲ့ အေျခခံဂီတသီအိုရီေတြဆိုတာ အဲဒီတုန္းက စိတ္မပါတပါ သင္ယူေလ့က်င့္ခဲ့တဲ့ အက်ိဳးေတြပါပဲ ။ ကိုယ္ကလည္း သိပ္အကၽြမ္းၾကီးမဟုတ္ေတာ့ တတ္ႏိုင္သေလာက္ အမွားကင္းေအာင္ေတာ့ သတိထားျပီး ေရးထားပါတယ္ ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒါေတြက သီအိုရီေတြ မဟုတ္ေသးပါဘူး ။ ဂီတသီအုိရီမသင္ခင္ သိသင့္သိထိုက္ ၊ ၾကိဳတင္နားလည္ထားရမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြပါ ) ဆရာနဲ႔ ေဝးတဲ့အရပ္မွာ ကိုယ္တိုင္ self study ျပန္လုပ္ၾကည့္ေတာ့မွ မသိနားမလည္တာေတြက အမ်ားၾကီး ၊ ဘယ္သူ႔ေမးရမွန္းမသိ ။ အင္တာနက္က ရွာေဖြျပီး ဖတ္ေတာ့လည္း နားမလည္ ။ စာအုပ္ထဲမွာ ၁ လုိ႔ေရးထားရင္ ၁ လို႔သာ ခပ္ေရးေရး သိလိုက္တာ ။ ဆရာရွင္းျပသလို ၁ရဲ႕ေရွ႕မွာ သုညရွိတယ္ ၊ ၁ရဲ႕ေနာက္မွာ ၂ ရွိတယ္ ဆိုတာေတြ မသိဘူး ။  မစဥ္းစားတတ္ဘူး ။ အင္မတန္ျပည့္၀ျပီး အပင္ပန္းခံ ဦးေနာက္ေဖာက္ေကၽြးေနတဲ့ ဆရာ့အနားမွာေနျပီး ယူရေကာင္းမွန္း မသိတဲ့ေကာင္ဆုိေတာ့ .. ကၽြန္ေတာ့္အျဖစ္က ပတၱျမားေတာင္ေရာက္တာကို ေက်ာက္နီတစ္လုံးေကာက္ျပီး ျပန္လာတဲ့သူနဲ႔ အတူတူပဲ ။

ဒါေပမယ့္ သီအိုရီကိုသာ စိတ္မပါတာပါ ။ အတီးပိုင္းကေတာ့ အဲဒီတုန္းက တရက္ ၈နာရီနီးပါး ေလ့က်င့္တယ္ ။ ဂစ္တာတီးတာကို အလုပ္လို႔ သတ္မွတ္ျပီး အလုပ္ခ်ိန္(ရုံးခ်ိန္) အတိုင္း တီးတာ ။ မနက္ ၆နာရီအိပ္ယာထ ၊ မ်က္ႏွာသစ္ အိမ္သာတက္ ေရမိုးခ်ိဳး ၊ အဆာေျပစားျပီးတာနဲ႔ ၇နာရီဆိုရင္ ဂစ္တာစကိုင္ျပီ ။ ေန႔လည္ ၁၁နာရီဆိုရင္ ခဏနား ။ ၁၂ နာရီကေန ၄နာရီအထိထပ္တီး ။ ေန႔လည္ပိုင္း တီးရတာေတာ့ နည္းနည္း အီတယ္ဗ် ။ ေပ်ာ္လို႔ခဏတီးတာမဟုတ္ဘဲ ဂစ္တာသမားျဖစ္ဖို႔ တာဝန္အရ တီးေနရသလို ။ လူဆိုတာ တာဝန္တို႔ ဝတၱရားတို႔ ပါလာျပီဆိုရင္ နည္းနည္းေတာ့ ျငီးေငြ႔ေငြ႔ အီလည္လည္ ေရွာင္ဖယ္ဖယ္ ျဖစ္ခ်င္လာတာပဲ ။ စိတ္ပါတဲ့ေန႔ဆို ခါးခ်ိေအာင္တီးႏိုင္ေပမယ့္ ၊ တစ္ခါတစ္ေလ စိတ္မပါတဲ့အခါလည္း ၈နာရီ အျပည့္မရဘူး ။ ညဘက္ေရာက္ရင္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ၾက ၊ မဟုတ္ရင္လည္း အရက္ေသာက္ၾကေပါ့ ။ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္လည္း စိတ္ပါတဲ့ေန႔ဆိုရင္ သီအိုရီေတြ ျပန္ဖတ္ ၊ ေလ့က်င့္ေပါ့ ။ (စိတ္မပါတဲ့ေန႔က ပိုမ်ားပါတယ္) ။ ဒါေပမယ့္လည္း အဲဒီလုိ က်ားကုတ္က်ားခဲေလ့က်င့္ေနေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သိသိသာသာေရာ မသိမသာေရာ အမွတ္ေတြ အမ်ားၾကီး ေပးထားတာေပါ့ ။ ဘ၀ဆိုတာ အဲ့လိုပဲ .... ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အမွတ္ေပးလိုက္ ေလ်ာ့လိုက္ ၊ ေျမာက္လိုက္ ျပဳတ္က်လိုက္ေပါ့ ... ဟုတ္ဖူးလား ...

ဂစ္တာဆိုတာလည္း တီးရင္းနဲ႔မွ နားလည္သေဘာေပါက္လာတဲ့ အရာေတြလည္း အမ်ားၾကီးရွိတယ္ ။ ခက္ခဲတဲ့တီးကြက္ေတြ ၊ speedေတြကို ေလ့က်င့္ေတာ့မွ ... ဘယ္လက္က မခက္ခဲဘူး ... ညာလက္က ပိုျပီးခက္ခဲမွန္း သိလာရတယ္ ။ တကယ္လည္း ညာလက္က driving force ပါ ။ ညာလက္က ေမာင္းသေလာက္ကို ဘယ္လက္က လိုက္ဖို႔လြယ္တယ္ ။ ဘယ္လက္ေျပးသမွ်ကိုသာ ညာလက္က မလိုက္ႏိုင္တာ ။ အဲဒါေၾကာင့္ ... ညာလက္ကို သီးသန္႔ေလ့က်င့္မယ္ဆိုျပီး ဆရာ့ဆီက သင့္ေတာ္မယ့္ စာအုပ္ေတာင္းေတာ့ ဆရာက Right hand development for Jazz guitar ဆိုတဲ့ စာအုပ္ေပးကူးတယ္ ။ အဲဒီစာအုပ္ကို အျမည္းလွန္ဖတ္ၾကည့္လိုက္ကတည္းက တအားသေဘာက်သြားတာ ။ ေလ့က်င့္ဖို႔ plan ဆြဲ ၊ အခ်ိန္ဇယားထဲထည့္ေပါ့ ။ တရက္ကို exercise ၅ခုတီးတယ္ ။ တစ္ခုကို ၃မိနစ္ ၊ ၅ခုေပါင္း ၁၅မိနစ္ x ၄ၾကိမ္ တီးတယ္ ။ ဒီစာအုပ္က ညာလက္ေလ့က်င့္ခန္းသက္သက္ တရက္ ၁နာရီတီးတာေပါ့ ။ tempo ကို BPM = 100 ကေနစတီးတယ္ ။ 100 - 104 - 108 - 112 ဆိုျပီး +4 ၄ၾကိမ္ ေပါင္းတီးတယ္ ။ ၃ရက္တီး ၊ ၁ရက္ Revision ျပန္ ။ တပတ္ေလာက္တီးတာနဲ႔ ညာလက္က သိသိသာသာၾကီး ေကာင္းလာျပီ ။ ေလ့က်င့္ခန္းေတြက သမာရိုးက် pattern ေတြမွမဟုတ္တာ ။ ညာလက္ရဲ႕ ျဖစ္ႏိုင္ေျခေတြကို သခၤ်ာလို ေပါင္းစပ္ထားတာ ။ ဘယ္Solo , scale pattern မွ ဒီစာအုပ္ေလာက္ မခက္ဘူး ။ အဲဒါေတြ ပိုင္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ညာလက္ကို ၾကိဳက္သလို ေစခုိင္းႏိုင္ျပီေပါ့ ။ သူက လႊတ္ၾကိဳးသံေတြနဲ႔ပဲ ဥပမာေပးထားတယ္ ။ ကိုယ္က chord , chord progression ေတြ အစားထိုးျပီး ေလ့က်င့္လို႔လည္း ရတယ္ ။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ခက္လာတယ္ဗ် ။ values ေတြကလည္း မဂဏန္းေတြ ။ ျပီးေတာ့ ဒီေလ့က်င့္ခန္းေတြရဲ႕ အသက္က Accent ပါပဲ ။ ( ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီစာအုပ္ကို ေလ့က်င့္တုန္းက ... ညာလက္က ေရးထားတဲ့ႏုတ္အတိုင္း မသြားဘူး ။ ေခ်ာ္ေခ်ာ္ျပီး ဟိုေရာက္ဒီေရာက္ ေရာက္လြန္းလို႔ ... ဒီစာအုပ္ကို 'ေရာက္တတ္ရာရာ' လို႔ နာမည္ေျပာင္ေပးထားတယ္)

ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကိုစိန္ၾကီးလည္း အဲဒီစာအုပ္ကို တလေလာက္တီးျပီး ဆရာ့ဆီကို တစ္ေခါက္သြားၾကတာေပါ့ ။ ဒီစာအုပ္နဲ႔ပတ္သတ္ျပီး ေလ့က်င့္ေနပုံေတြ ၊ အခက္အခဲေလးေတြ ဆရာ့ကိုေျပာျပတယ္ ။ "ဆရာေရ .. ဒီစာအုပ္ကေတာ့ တျဖည္းျဖည္းခက္လာျပီ ... ျပတ္ဖို႔ေတာ့ အခ်ိန္ယူရအုံးမယ္ .." ဘာညာေပါ့ ... ျပီးေတာ့ ျဖတ္ကနဲ စိတ္ထဲမွာ ဘာရယ္မဟုတ္ သိခ်င္လာတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုကို ဆရာ့ကို ေမးလိုက္တယ္ ။ "ဆရာလည္း ဒီစာအုပ္ကို ဘယ္ႏွစ္လေလာက္ တီးလိုက္ရလဲ " ေပါ့ .... အဲဒီမွာ ဆရာ ျပန္ေျဖတာက .....

"ေအး .. ငါ တရက္တည္းအကုန္တီးပစ္လိုက္တာ" တဲ့ ...

ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကိုစိန္ၾကီး တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ မ်က္လုံးျပဴးေပါ့ ။ ျပီးေတာ့ ဆရာက သူေလ့က်င့္ခဲ့တဲ့ပုံကို ျပန္ေျပာျပတယ္ ။ ဆရာက  ကိုယ္တီးႏိုင္တဲ့ tempoနဲ႔ တစ္အုပ္လုံးတီးပစ္လိုက္တယ္ .. ျပီးမွ tempo တိုးျပီး အေခါက္ေခါက္ျပန္ေလ့က်င့္တာ ။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အသိအလိမၼာတိုးေသာ ေန႔တစ္ေန႔ေပါ့ဗ်ာ ။ ကၽြန္ေတာ္ေလ့က်င့္ပုံက ... exercise တစ္ခုကို tempo အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ပိုင္ေအာင္ေလ့က်င့္တာ ။ အဲဒီေတာ့ ျငီးေငြ႔လြယ္တယ္ ။ စာအုပ္တစ္အုပ္ျပတ္ဖို႔ အေတာ္အခ်ိန္ယူရတယ္ ။ ၾကာေတာ့ ဟုန္သြားေရာ ။ အဲဒါေၾကာင့္ .. ေနာက္ပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာေျပာတဲ့ နည္းစနစ္အတိုင္း ေလ့က်င့္ျဖစ္ခဲ့တယ္ ။ ေလ့လာဆည္းပူးလို႔ မကုန္ႏိုင္တဲ့ ဆရာ့ရဲ႕ ပညာေတြကို ရိုေသစြာအေလးအျမတ္ျပဳရင္း .... ၊ ျပည့္စုံေကာင္းမြန္တဲ့ ဂစ္တာသမားေတြ ထြက္ေပၚပါေစ ဆႏၵျပဳရင္း ... ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ ညာလက္အခက္အခဲေတြကို ေျဖရွင္းေပးမယ့္ ....  အဲဒီစာအုပ္ေလးကို ျပန္ေ၀မွ်လိုက္ပါတယ္ ....

စာအုပ္ေဒါင္းရန္
Google drive download link
Mediafire download link

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႔ပါေစ
လူတစ္ေယာက္

No comments:

Post a Comment